Tuesday, 10 August 2010

kebahagiaan dalam perpisahan!

Aku sayang kau tau tak!
Aku tau aku ader buat salah!
semua orang dalam dunia ni ada buat salah!
kau pun ader gak buat salah!
tapi xder plak orang buat kau macam yg kau buat dekat aku!
Aku sayang kau!
aku sayang kau!
aku sayang kau!
sangat100x!
kau pernah hadir dalam hidup aku!
dan aku dah sayang kau!
kau jugak ader dalam hati aku!
tapi kau paksa aku buang kau!
kalau kau kecewa dengan aku,
aku lagi kecewa dengan kau!
kau tau aku tak mampu buat perkara yang kau mintak tu!
tapi kau sengajakan!
bila aku nangis kerana rindukan kau,
dengan sinisnya kau suruh aku jangan nangis!
dengan sinisnya kau suruh aku bina hidup baru!
dengan bongkaknya kau suruh aku lupakan kau!
dengan bangangnya kau buang aku!
dengan kurang ajarnya kau cakap aku tak ingat tuhan!
Allahuakbar!
Allahuakbar!
Allahuakbar!
Aku nak kau tahu yang aku ni bukan kaki menunjuk!
kalau aku bersyukur pada-NYA,
aku takkan laung Alhamdulillah kuat2 supaya klau dan
1 dunia dengar!
cukuplah sekadar aku ungkapkan dalam hati dan doa
aku tika aku 'bertemu' dengan-NYA.
kau tak layak sama sekali tuduh aku macam tu!
kau siapa?!
kau manusia,
aku pun manusia!
kau pernah buat dosa,
aku pun pernah!
kau pernah alpa,
aku pun pernah alpa!
kau bersyukur,
aku pun bersyukur!
apa yang bezanya kau cuba nak buktikan yang kau menunjuk
kau bersyukur pada satu dunia(mungkin tanggapan aku salah,
tpi,ia seumpanya)
tapi aku tak!
kalau kita tak ungkapkan syukur secara verbal,
ia tidak bermakna kita lupa tuhan tika kita senang.
Susah senang kita. Allah lah yang paling setia.
aku tau tu! 
jadi kau tak payah nak hantam aku ikut sedap kata!
Aku tau aku salah,
aku tau aku perlu cari 'cermin'
yang kau kata untuk pantul balik apa salahku.
Aku malas nak ulas banyak2!
buat sakit hati!
lagipun, kalau aku cakap apa2 pun,
kau tetap kata aku jahat,
aku yang salah.
so, ALHAMDULILLAH la atas tanggapanmu itu! 
Sekarang aku dah berjaya buang kau.
tapi amat payah untuk buang kenangan kau!
aku masih sayang kau, TAPI yang hanya tinggal
dalam kenangan tu je la...
aku takkan berdendam.
buat apa berdendam dekat kau,
buang masa aku je.
jadi terima kasih la sebab ajar aku jadi
seseorang yang baru.
Aku harap kau temui cinta hakiki iaitu ALLAH SWT.
dan harapnya jangan sekadar hangat2 chicken shit je.
di bulan ramadhan yang baru menjengah ni,
kumpul pahala banyak2 dan renungkanlah hal lepas2.
Aku rasa aku dah buat apa yang terbaik untuk kau,
tapi tak sangka la, kau tak pernah pandang semua tu.
Aku tak mintak kau balas jasa atau
kenang aku yang kau dah nyampah ni.
maksud aku kenapa jugak lah yang negatif jugak yang kau pandang.
seakan-akan aku ni asik anaiya kau sejak mula kita kenal.
anyway, aku bahagia sekarang.
walaupun aku semakin hilang orang yang aku sayang
macam kau,
tapi aku masih ada insan sekeliling yang menyokong aku.
mungkin kau gembira tengok aku sengsara,
tapi aku tak kisah pun.
senyuman di bibir kau tu pun tak selamanya kekal.
tapi aku doakan harapnya ia kekal la untuk kau.
erm...watpe aku gitau.
kau bukan percaya pun kan apa yang kebaikan aku wat.
whatever la doe!
Terima kasih pada my bestfren/big sis yang masih lagi
setia sabar dengan aku dan yang masih lagi pandang positif aku.
dan jugak pada philosopher.
thanks sebab still bagi semangat dan sokong ayg
disaat macam ni...
i love both of u.
Dan pada kau yang pernah kusayang, harungilah hidup ni
selagi kau berdaya untuk berdiri dan menggapai apa yang kau
impikan. aku disini akan mendoakan kau selalu.
moga Allah merahmatimu.
niat aku baik.
terpulang pada kau
nak pandang samada
positif
atau
negatif.

No comments:

Post a Comment