Sunday, 3 October 2010

Kini adalah KITA

Sejak kita mula bertemu,
matamu ku lihat,
sejak dari itu,
aku mengenalimu.

Ketika kau mula tersenyum,
aku menoleh,
sejak dari itu,
kau penawarku.

Ketika kau mula berduka lara,
aku datang padamu,
sejak dari itu,
aku pengubat dirimu.

Aku mula memandang serius padamu,
aku berkata-kata dalam hati,
aku mahu kamu,
kerna kau satu dan hanyalah satu.

Tika ini,
kita saling memiliki,
kau punya aku, aku punya kau,
apa yang aku mahu hanya kebahagian kita.

Setiap onar luka kita redah,
setiap duka resah kita harungi,
setiap kecewa lara kita bersama,
kita, takkan mungkin terpisah.

InsyaAllah...

Tuesday, 21 September 2010

Assignment banyak xsiap lagi nehhh.....

Its sucks man!
Assignment banyak yang dok dogoi2 lagi.
peh!!! nak kena submit da kot...
idea tarak datang. macam mana mau siapkan.
aduhai.. walaupun Nea sudah hilang mood raya, tpi kemeriahan suasana masih lagi terasa.
seriously i need more time. uhh...
gerenti tak dapat punyer...
xde mood nak update entry.
bye!

Friday, 3 September 2010

Pulang Dihari Raya pada hari ini.... Yahuu...

Salam perpaduan semua!
Hari entry pendek je. 
Nea cuma nak bagitao yang Nea akan pulang ke 
Taiping pada petang ni. Jadi wish me safe arrive there.
Ahah, hari ni juga Emrys dan Ery turut pulang. Tetapi,
Ery balik sentul jap.
Yelaa... Untunglah umi dekat. jadi Boleh la manja2.
Dia nak gi shopping raya dengan umi dia.
Apa2 pun pilih baju yang stylo2 ye cyg. 
Ingat panduan yg telah diberi. Tapi kalau 
nak guna khidmat pandangan dan nasihat dari saye ni, apa salahnya.
Balik Taiping nanti,
kita shopping skali lagi.
Okay? Hmmm2.
Apa2pun kepada my big sis Akemi Siegel,
sorry balik dulu. Jaga diri k.
Always keep in touch.
sia mao ko epy raya ni.
hehe.
take care okay...


Owrite, till here.
Semoga berjumpa lagi di entry mendatang!

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!
JEMPUT DATANG RUMAH.


Wassalam...
Love you all a lots,
Danea'lla Alvarosa

Puasa di Puncak Perdana dan Raya di Taiping

Puasa dah pun sampai ke penghujungnya,
tak lama lagi rayalah kita semua (umat islam)
Tak sabarnya nak balik kampung jumpa mak dan abah!!!


PUASA BERSAMA PUJANGGA HATI

Ermm rasanya semua tanda tanya sudah pun terungkai kan?
Semua dah tahu siapa 'My philosopher' Nea.
Dia ialah...... hahaha Cipuku ct112

Hary Harith (Bluekkk2)
Proootttt!

Hahaha. Jadi sepanjang berada di puncak neyh, dia la yg jadi guardian Nea.
Dia ni nampak je mcm poyo tpi bila dah knai btoi2,
tu diaa..... sweet la jugak...
Luaran dia memang lawak tpi dalamannya?
biarlah rahsia.
Nea selalu gak la berbuka dengan dia. Dan dia adalah penghabis
makanan Nea yg setia. wakakaka.
Nea ni, badan je besar tpi makan tak habis.
macam abah selalu cakap 
"Budak ni, membazir je!" 
Jadi untuk mengelakkan pembaziran, Ery la jadi vakum.
Tapi dia pun mana mampu kan... jadi Kitorang berbuka kongsi
la makanan. Waaa.... (sweet kan?)

Menu favourite Nea biasanya tak tetap.
Sebab Nea cepat mengidam macam2. Jadi,
Ery slalu gak la bersabar dengan Nea.( Waa... tq bucuk.)
Selalunya Nea teringin nak makan,,,


cheezy Wedges!!!!

Hah! tak boleh blah kan? kopak la duit camni.
Kalau tak cheezy wedges pun, Nea
teringin nak makan....


nasi ayam!!!

Waahh! Berselera betul. Mana la badan tak besar.(muke2 mkan tak habeh)
Dan ada satu perkara yang dari awal ramadhan Nea mintak dekat Ery iaitu..
Nea nak makan...


fried mee soup with bbq chicken 
at
Noodle Station!!!!

tapi tak dapat2 gi ponnn(uhuk2)
Sedapnyer...(tetambah tgah puasa ni)
dan satu lagi menu faveret n dikira wjib jugak
la untuk kami berdua iaitu,


Otak-otak di bazaar ramadhan!!!

dan...


SUSHI!!!! LOVE IT!!

boleh jadi gila dibuatnya.. kalau bab air,Nea tak kisah.
Selalunya nea order air faveret nea la,
Laici ais!
nyum3! slurrpp!!!!

kalau kuih kami just beli je apa yang patut.
tak kisah pon. Tapi Ery suke kuih lapis. nea plak suka karipap dan popia pedas.
Ala... Makanan2 yg nea pamerkan tu, 
sekadar pamer je la. bukan dapat pon.
Bak kata Ery, bersederhana saje.

Tentang raya plak, Nea dan Ery akan pulang ke hometown kitorang
di Taiping bandar warisan sane tu ha.
Ery akan balik kampungnya di ipoh. 
Nea tak balik kampung. 
Cuma mak dan abah ada gitao raya pertama nanti balik kedah jap 
raya dekat rumah2 sedara mara.
Dan raya ke berapa tah nanti baru mak dan abah balik kampung abah dekat
Perlis. Tapi waktu tu,Nea dah ada tersengih dekat puncak la.
Hee...
Raya kedua dan seterusnya, Nea akan beraya bersama kawan2
baik Nea yang setia dengan Nea sejak sekolah rendah lagi.
Love korang sangt2.

Yukie, Nea, Asyraf Salleh, Asyraf Wazir, dan Hafiz

Mama Yana dan Nea 

Nea dan Ryu

 Ahah! jangan salah anggap. cuma edit je.
Nea dan Safwan.

Omar.

Adila dan Nea

Mereka ni la
 yang mengwarnai hari2 persekolahan nea
Dan juga teman susah senang Nea.
Rindu korang.
Weii! jom lepak lake garden!

Okey setakat ini saja entry pada kali ini,
moga kita berjumpa di entry yang mendatang.
Moga korang dirahmati Allah selalu.
wassalam.

HARYDANEA
SAYS...
"SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI RAYA
YANG BAKAL KUJUNG TIBA."

Thursday, 12 August 2010

Angle of Siegel

Dear Angle,

Hope u in God's blessed. how u getting on today?
For a long time no see u in on my bed, i suddently think about u.
I still remember your violence action. it makes me creepy all day.
Did u still there? i mean, did u still at ur place at germany?
Angle, its too far away. every minutes flow without u, likes to kill me.
I miss ur biting on my body,
i miss ur tougue licking on my body,
i miss ur warm breath on my chess when faint in our crime.
For sure angle. i'm not betray u at all.
i'm still in ur hug.
I do have him.
I do give my virgin to him(after married)
And i know, u also will give ur wide virgin to ur sweetheart.
Angle, i would like to say thanks a lot to u bcoz,
u always accompany me in what any condition.
Perhaps, we will meet soon in next entry.
(dunno what to tell because my tummy was empty.hehehe)

WHAT THE ASSETS THAT I LOVE AT MY ANGLE:
- Her trademark (uiii)
- Her sepets eyes
-Good listener (sometimes she didnt listen to me)
- Big lips
- Her groaning sounds
-Her body
- Her tight virgin (and now already wide open by me)
- Her rengekan on bed.
- Her screamed sound

(@_@)

Wednesday, 11 August 2010

Salam Ramadhan 2010

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarakh

Ramadhan telahpun tiba,
sabar menanti syawal menjelma,
wajah ayah dan bonda mula menimba,
apa salahnya kita mulakan cerita.

Hai semua, bertemu lagi kita dalam entry kali ni.Ha, kali ni
nea nak ceritakan tentang sambutan bulan ramadhan.
hah! nak tau tak, hari ni dah start puasa. nea happy sangat!
(jimat blanja daa) Alhamdulillah, nea berjaya mengharungi puasa di hari pertama ni
, nea berbuka dengan Philosopher,E-Z,wanie,paan dan ejam.
best lah berbuka dengan diorang.
happening!!!
Nea yang tengah moody pun boleh merakah gelak dgan diorang.
apa-apa pun dalam hati ni, tuhan je yang tau apa yang nea rasa.
sebenarnya nea teringatkan dia.
dengan sape la dia berbuka...hmm...teringat kenangan lepas
(Danea! stop it!!! dia bukan sesiapa lgi pada kau!)
Menu hari ni adalah Nasi goreng ayam and laici ais.
sebenarnya tak rasa pun nak makan makanan tu.
hati nea lebih terarah pada masakan mak.
nea rindu mak dan abah.
diorang pun rindukan nea. buktinya,tadi abah gi beli
lauk favourite nea dkat bazaar ramadahan.
nak tau apa?
hmm...ikan keli bakar dan ikan cencaru bakar..
sedihnya... ="(
nea tau mak dengan abah tak makan sangat juadah tu.
abah beli sebab dia nak lepaskan rindu dekat anak manja dia ni.
juadah tu hanya simbolik untuk kehadiran nea
disisi mereka saat2 terpisah jauh ni...
tadi sebelum berbuka,nea mesej mak.hibanya hati...
sampai makan pun tak abis. sepatutnya puasa makan apa pun ketika berbuka
mesti abis. betul x? (selalunya la)..
tapi kali ni x. Last2,philosopher yang abiskan.
tq mucuk sebab tak bazirkan makanan.
Apa-apa pun, nea harap diri nea kuat untuk harungi hari2 yang mendatang.
nea tau mak dan abah sentiasa bagi semangat pada nea.
mereka akan menanti kepulangan nea dipangkuan diorang.
mak, abah...tunggu tikah okey...nanti beli agi taw ikan2 bakar tu.
(@_@)

selamat berpuasa!
Selamat menahan lapar,dahaga,nafsu ttuuuttt dan segalanya!
bye2
Wassalam

Tuesday, 10 August 2010

kebahagiaan dalam perpisahan!

Aku sayang kau tau tak!
Aku tau aku ader buat salah!
semua orang dalam dunia ni ada buat salah!
kau pun ader gak buat salah!
tapi xder plak orang buat kau macam yg kau buat dekat aku!
Aku sayang kau!
aku sayang kau!
aku sayang kau!
sangat100x!
kau pernah hadir dalam hidup aku!
dan aku dah sayang kau!
kau jugak ader dalam hati aku!
tapi kau paksa aku buang kau!
kalau kau kecewa dengan aku,
aku lagi kecewa dengan kau!
kau tau aku tak mampu buat perkara yang kau mintak tu!
tapi kau sengajakan!
bila aku nangis kerana rindukan kau,
dengan sinisnya kau suruh aku jangan nangis!
dengan sinisnya kau suruh aku bina hidup baru!
dengan bongkaknya kau suruh aku lupakan kau!
dengan bangangnya kau buang aku!
dengan kurang ajarnya kau cakap aku tak ingat tuhan!
Allahuakbar!
Allahuakbar!
Allahuakbar!
Aku nak kau tahu yang aku ni bukan kaki menunjuk!
kalau aku bersyukur pada-NYA,
aku takkan laung Alhamdulillah kuat2 supaya klau dan
1 dunia dengar!
cukuplah sekadar aku ungkapkan dalam hati dan doa
aku tika aku 'bertemu' dengan-NYA.
kau tak layak sama sekali tuduh aku macam tu!
kau siapa?!
kau manusia,
aku pun manusia!
kau pernah buat dosa,
aku pun pernah!
kau pernah alpa,
aku pun pernah alpa!
kau bersyukur,
aku pun bersyukur!
apa yang bezanya kau cuba nak buktikan yang kau menunjuk
kau bersyukur pada satu dunia(mungkin tanggapan aku salah,
tpi,ia seumpanya)
tapi aku tak!
kalau kita tak ungkapkan syukur secara verbal,
ia tidak bermakna kita lupa tuhan tika kita senang.
Susah senang kita. Allah lah yang paling setia.
aku tau tu! 
jadi kau tak payah nak hantam aku ikut sedap kata!
Aku tau aku salah,
aku tau aku perlu cari 'cermin'
yang kau kata untuk pantul balik apa salahku.
Aku malas nak ulas banyak2!
buat sakit hati!
lagipun, kalau aku cakap apa2 pun,
kau tetap kata aku jahat,
aku yang salah.
so, ALHAMDULILLAH la atas tanggapanmu itu! 
Sekarang aku dah berjaya buang kau.
tapi amat payah untuk buang kenangan kau!
aku masih sayang kau, TAPI yang hanya tinggal
dalam kenangan tu je la...
aku takkan berdendam.
buat apa berdendam dekat kau,
buang masa aku je.
jadi terima kasih la sebab ajar aku jadi
seseorang yang baru.
Aku harap kau temui cinta hakiki iaitu ALLAH SWT.
dan harapnya jangan sekadar hangat2 chicken shit je.
di bulan ramadhan yang baru menjengah ni,
kumpul pahala banyak2 dan renungkanlah hal lepas2.
Aku rasa aku dah buat apa yang terbaik untuk kau,
tapi tak sangka la, kau tak pernah pandang semua tu.
Aku tak mintak kau balas jasa atau
kenang aku yang kau dah nyampah ni.
maksud aku kenapa jugak lah yang negatif jugak yang kau pandang.
seakan-akan aku ni asik anaiya kau sejak mula kita kenal.
anyway, aku bahagia sekarang.
walaupun aku semakin hilang orang yang aku sayang
macam kau,
tapi aku masih ada insan sekeliling yang menyokong aku.
mungkin kau gembira tengok aku sengsara,
tapi aku tak kisah pun.
senyuman di bibir kau tu pun tak selamanya kekal.
tapi aku doakan harapnya ia kekal la untuk kau.
erm...watpe aku gitau.
kau bukan percaya pun kan apa yang kebaikan aku wat.
whatever la doe!
Terima kasih pada my bestfren/big sis yang masih lagi
setia sabar dengan aku dan yang masih lagi pandang positif aku.
dan jugak pada philosopher.
thanks sebab still bagi semangat dan sokong ayg
disaat macam ni...
i love both of u.
Dan pada kau yang pernah kusayang, harungilah hidup ni
selagi kau berdaya untuk berdiri dan menggapai apa yang kau
impikan. aku disini akan mendoakan kau selalu.
moga Allah merahmatimu.
niat aku baik.
terpulang pada kau
nak pandang samada
positif
atau
negatif.