Friday, 3 September 2010

Puasa di Puncak Perdana dan Raya di Taiping

Puasa dah pun sampai ke penghujungnya,
tak lama lagi rayalah kita semua (umat islam)
Tak sabarnya nak balik kampung jumpa mak dan abah!!!


PUASA BERSAMA PUJANGGA HATI

Ermm rasanya semua tanda tanya sudah pun terungkai kan?
Semua dah tahu siapa 'My philosopher' Nea.
Dia ialah...... hahaha Cipuku ct112

Hary Harith (Bluekkk2)
Proootttt!

Hahaha. Jadi sepanjang berada di puncak neyh, dia la yg jadi guardian Nea.
Dia ni nampak je mcm poyo tpi bila dah knai btoi2,
tu diaa..... sweet la jugak...
Luaran dia memang lawak tpi dalamannya?
biarlah rahsia.
Nea selalu gak la berbuka dengan dia. Dan dia adalah penghabis
makanan Nea yg setia. wakakaka.
Nea ni, badan je besar tpi makan tak habis.
macam abah selalu cakap 
"Budak ni, membazir je!" 
Jadi untuk mengelakkan pembaziran, Ery la jadi vakum.
Tapi dia pun mana mampu kan... jadi Kitorang berbuka kongsi
la makanan. Waaa.... (sweet kan?)

Menu favourite Nea biasanya tak tetap.
Sebab Nea cepat mengidam macam2. Jadi,
Ery slalu gak la bersabar dengan Nea.( Waa... tq bucuk.)
Selalunya Nea teringin nak makan,,,


cheezy Wedges!!!!

Hah! tak boleh blah kan? kopak la duit camni.
Kalau tak cheezy wedges pun, Nea
teringin nak makan....


nasi ayam!!!

Waahh! Berselera betul. Mana la badan tak besar.(muke2 mkan tak habeh)
Dan ada satu perkara yang dari awal ramadhan Nea mintak dekat Ery iaitu..
Nea nak makan...


fried mee soup with bbq chicken 
at
Noodle Station!!!!

tapi tak dapat2 gi ponnn(uhuk2)
Sedapnyer...(tetambah tgah puasa ni)
dan satu lagi menu faveret n dikira wjib jugak
la untuk kami berdua iaitu,


Otak-otak di bazaar ramadhan!!!

dan...


SUSHI!!!! LOVE IT!!

boleh jadi gila dibuatnya.. kalau bab air,Nea tak kisah.
Selalunya nea order air faveret nea la,
Laici ais!
nyum3! slurrpp!!!!

kalau kuih kami just beli je apa yang patut.
tak kisah pon. Tapi Ery suke kuih lapis. nea plak suka karipap dan popia pedas.
Ala... Makanan2 yg nea pamerkan tu, 
sekadar pamer je la. bukan dapat pon.
Bak kata Ery, bersederhana saje.

Tentang raya plak, Nea dan Ery akan pulang ke hometown kitorang
di Taiping bandar warisan sane tu ha.
Ery akan balik kampungnya di ipoh. 
Nea tak balik kampung. 
Cuma mak dan abah ada gitao raya pertama nanti balik kedah jap 
raya dekat rumah2 sedara mara.
Dan raya ke berapa tah nanti baru mak dan abah balik kampung abah dekat
Perlis. Tapi waktu tu,Nea dah ada tersengih dekat puncak la.
Hee...
Raya kedua dan seterusnya, Nea akan beraya bersama kawan2
baik Nea yang setia dengan Nea sejak sekolah rendah lagi.
Love korang sangt2.

Yukie, Nea, Asyraf Salleh, Asyraf Wazir, dan Hafiz

Mama Yana dan Nea 

Nea dan Ryu

 Ahah! jangan salah anggap. cuma edit je.
Nea dan Safwan.

Omar.

Adila dan Nea

Mereka ni la
 yang mengwarnai hari2 persekolahan nea
Dan juga teman susah senang Nea.
Rindu korang.
Weii! jom lepak lake garden!

Okey setakat ini saja entry pada kali ini,
moga kita berjumpa di entry yang mendatang.
Moga korang dirahmati Allah selalu.
wassalam.

HARYDANEA
SAYS...
"SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI RAYA
YANG BAKAL KUJUNG TIBA."

No comments:

Post a Comment